lørdag 3. desember 2011

Julegaveblues

Når jeg stolt proklamerer at jeg er (nesten) helt ferdig med julepresangene for i år, er det med et lite stikk i hjertet jeg innser at jeg ikke lenger har noen unnskyldning for å rusle rundt i byen og suge til meg stemningen - eller kanskje det grunn god nok? Å være ferdig med julepresangene er en av de tingene som lar hverdagen bli litt gråere etterpå, som dagen etter bursdagen, eller første nyttårsdag. Man har ikke flere man kan finne den perfekte presangen til, ingen flere øyeblikk i butikken hvor man får en åpenbaring og alle lyspærer tennes. Et øyeblikk lurer man på hva man skal ta seg til nå, men så kommer man på at det fortsatt gjenstår å bake pepperkakehus, kjøpe juletre og ikke minst: pynte sistnevnte. Det er fremdeles mye å glede seg over i tiden frem til jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar