onsdag 9. mars 2011

Howl's Moving Castle

9. mars: Howl's Moving Castle av Diana Wynne Jones
Denne boken er en av mine absolutte favoritter innen fantasy-sjangeren, og jeg har lest den så mange ganger at jeg ikke har tall på det en gang.
Sophie er den eldste i en søskenflokk på tre, og som alle vet, er den eldste den som aldri kommer til å bli noe mer enn middels. Ved et uhell blir hun forhekset og setter deretter ut på en ferd for å søke lykken og finne noen som kan hjelpe henne med å heve forbannelsen. Fantastisk spennende og søt og... Jeg ble oppmerksom på denne boken etter at jeg så filmen av Hayao Miyazaki, og ble helt forelsket i den. Fantastisk film og fantastisk bok.



4. mars: Alice's Adventures In Wonderland av Lewis Carroll
1. mars: Lover Eternal av J.R. Ward
28.feb: Dark Lover av J.R. Ward
25. feb: I Am Number Four av Pittacus Lore
21.feb: Eclipse av Stephenie Meyer
8. feb: The Emerald Atlas av John Stephens
7. feb: Twilight av Stephenie Meyer
2. feb: Hundreåringen Som Klatret ut av Vinduet og Forsvant av Jonas Jonasson
19. jan: Uglies av Scott Westerfeld
18. jan: Landet Under Isen av Lars Mæhle
11. jan: Nelias Gåte av Gro Fykse
9. jan: Nådens Omkrets av Jørgen Brekke
9. jan: Engler og Demoner av Dan Brown
2. jan: Da Vinci-koden av Dan Brown

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar