onsdag 30. mars 2011

Rom

30. mars: Rom av Emma Donoghue
Dette er en sånn bok som jeg egentlig ikke leser. Historier fra virkeligheten, om ondskap som mennesker er i stand til, og uten en skikkelig happy ending.


Rom handler om Jack og Mamma. De bor i Rom, og om natten kommer Gamle-Erik på besøk. Noen ganger er Mamma Borte. Da ligger hun bare på Seng, og sier ingenting. En dag blir Mamma nødt til å fortelle om Utenfor.
Historien er fortalt gjennom fem år gamle Jack, som ikke skjønner at det finnes en verden utenfor rommet de holdes innesperret i. 
Boken handler like mye om det som skjer med Jack og Mamma i fangenskap, som hvordan det er å komme tilbake til livet på utsiden, noe som kan virke nesten like vanskelig.


Grusom, men likevel god lesing. Eller... ikke god lesing. Godt skrevet, men nå kjenner jeg at jeg trenger en lang periode med fantasy og sci-fi. Egentlig kjennes hodet mitt ut som om jeg har sett en million Dagsrevyer på rad. Tror jeg må finne fram Ringenes Herre, har mistet litt troen på menneskeheten. 






29. mars: Breaking Dawn av Stephenie Meyer
28. mars: Det er en bok! av Lane Smith
22. mars: De Sorte Rytterne av J.R.R. Tolkien 
20. mars: Eclipse av Stephenie Meyer (Jada - igjen)
18. mars: Lyntyven av Rick Riordan
9. mars: Howl's Moving Castle av Diana Wynne Jones
4. mars: Alice's Adventures In Wonderland av Lewis Carroll
1. mars: Lover Eternal av J.R. Ward
28.feb: Dark Lover av J.R. Ward
25. feb: I Am Number Four av Pittacus Lore
21.feb: Eclipse av Stephenie Meyer
8. feb: The Emerald Atlas av John Stephens
7. feb: Twilight av Stephenie Meyer
2. feb: Hundreåringen Som Klatret ut av Vinduet og Forsvant av Jonas Jonasson
19. jan: Uglies av Scott Westerfeld
18. jan: Landet Under Isen av Lars Mæhle
11. jan: Nelias Gåte av Gro Fykse
9. jan: Nådens Omkrets av Jørgen Brekke
9. jan: Engler og Demoner av Dan Brown
2. jan: Da Vinci-koden av Dan Brown

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar