torsdag 10. februar 2011

If you open your mind too much your brain will fall out.

Jepp. Det er på tide at jeg sprer ordet. Jeg har prøvd så godt jeg kunne å fortelle folk om Tim Minchin, men jeg føler vel egentlig at jeg har feilet totalt. I alle fall er det nesten ingen som vet hvem det er når jeg snakker om ham. Tim Minchin er altså en australsk musiker/stand up-komiker,  med fokus på sint, vitenskapelig humor. Fantastisk.

Øyvind og jeg oppdaget denne geniale mannen da vi var på bryllupsreise i Edinburgh i 2009, da vi slo på tven og havnet midt i "So f***ing rock". Først var vi en smule skeptiske, for han sang en kjærlighetssang til en oppblåsbar dukke ,



men snart var vi hektet. Dagen etter gikk vi sporenstreks ut og fant oss en HMV, hvor de heldigvis hadde showet på DVD. Siden har vi sett hele showet mange ganger - flere av vennene våre har blitt tvunget til å se det når de kommer på besøk. Rett før jul kom han med en ny DVD: "Ready for this?". Dermed var det duket for middag med påfølgende framvisning av Blu-Ray. Det var en knall kveld!

Derfor vil jeg oppfordre alle til å ta en titt på Tim Minchin - og høre på musikken. Jeg kan sitte og høre på albumet "Ready for this?" i timesvis (det er tilgjengelig på iTunes). Ta en kikk på Storm, jeg lo i alle fall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar