lørdag 26. februar 2011

Kjoler...

Jepp. Innimellom kryper min indre moteslave ut. Men... jeg tar ikke til takke med hvilke som helst klær, må vite. Aller helst skulle jeg vært skikkelig skikkelig flink til å sy. Da kunne jeg sydd meg alle de kjolene jeg vil ha. Hmm... men da måtte jeg vært rik også, for skikkelige tekstiler er dyre. I alle fall her i området. Husker at jeg skulle sy meg en slags kåpe for noen år siden (det begynner vel å bli rundt ti år siden, tenker jeg),  og da endte den på rundt 300,- i materialer. Ikke ille, tenker du? Vel... det var en sid kappe med ermer. Ikke noe fancy, i svart bomull. Og det var - la oss si 10 år siden. Jeg grøsser over hvor mye den ville kostet i dag.

I alle fall... Innimellom får jeg sånn trang til å sy kjoler. Jeg har forsøkt meg et par ganger, men jeg gir opp før jeg kommer halvveis, for jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Hadde jeg kunnet sy klær, så hadde skapet mitt bugnet av flotte kjoler og antrekk til alle mulige anledninger. I alle fall til de fleste kostyme-anledninger. Hvor kult hadde det ikke vært å hatt en grønn kjole i skapet - lik den Eowyn har i filmen?



Skikkelig upraktisk, men nydelig. Men man må vel gjerne ha figuren for å få sånne kjoler til å funke, når jeg tenker meg om. Man kan vel drømme, kan man ikke? En dag i fremtiden skal jeg fikse meg en sånn kjole.

Hmm... begynner å lure på om jeg egentlig kanskje er født i feil århundre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar