mandag 7. februar 2011

Twilight

7. feb: Twilight av Stephenie Meyer
Jada. Jeg vet at jeg har lest den tusen ganger før, og jada, jeg vet at det er en fjortisbok. Men av og til har man behov, ikke sant? Som den håpløse romantikeren jeg er, må jeg av og til komme meg vekk fra den verdenen som man ser på Dagsrevyen, og i dag landet jeg altså på Twilight.
For de av dere som har bodd i en hule de siste årene og ikke har fått med dere disse bøkene, kan jeg kort si at de handler om Isabella Swan, Bella, som flytter til den bitte lille byen Forks nordvest i USA (og ja, byen er bitteliten. Jeg har vært der), for å bo med faren mens moren reiser rundt med den nye mannen sin. Bella har problemer med å passe inn, men etterhvert faller hun for Edward, som tilsynelatende ikke vil ha noe med henne å gjøre. 
Vampyrer, kjærlighet og drømmer. Kan det bli bedre?


Forøvrig kan jeg henvise til denne siden, som kan, om enn ikke forklare, men i alle fall vise litt av galskapen som følger med disse bøkene. 


Nå skal jeg sette meg ned og lese videre i The Emerald Atlas, så får vi se om den er like spennende som den ser ut til.


2. feb: Hundreåringen Som Klatret ut av Vinduet og Forsvant av Jonas Jonasson
19. jan: Uglies av Scott Westerfeld
18. jan: Landet Under Isen av Lars Mæhle
11. jan: Nelias Gåte av Gro Fykse
9. jan: Nådens Omkrets av Jørgen Brekke
9. jan: Engler og Demoner av Dan Brown
2. jan: Da Vinci-koden av Dan Brown

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar