lørdag 25. september 2010

mye å gjøre, mye å gjøre...

Joda. Uken har snurret rundt, og det er lørdag igjen. Lørdag betyr gjøredag. Gjøre så mye som mulig som ikke kan gjøres i morgen. Handle mat og sånn, for eksempel. Og siden vi får besøk i kveld, må leiligheten ryddes. Det ser ikke ut her. Jeg får vel brette opp ermene og sette i gang.

Apropos ermer... I går fant jeg en ny bok: "Nostalgisk ordbok" av Petter Schjerven (jepp, han fra Typisk Norsk). Fantastsk. Alle gamle, fine ordene. Fra "aber" til "åns", og det meste av morsomme ord som finnes imellom. Fluksens, for eksempel. Fint ord. Passer kanskje best å bli brukt av dem som opplevde krigen.

Nei, nå utsetter jeg bare vaskingen... hvis jeg skal bli ferdig før jeg må på Lagunen... skal nemlig ned og få signert "Karma" av Jørgen Jæger, og han kommer klokken ett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar