fredag 17. september 2010

Når gubben er borte...

Ja, når gubben er borte danser Synnøve... vel danser er kanskje ikke helt rett ord. Første oppgave mens han er i London er gjennomført. IKEA. Jada... dette er ikke noen interiørblogg. Jeg måtte på IKEA av nødvendighet. I dag stod det ny bokhylle på menyen. De jeg har fra før er allerede stablet dobbelt, og jeg har ikke plass - hadde ikke plass - til flere bøker.

Nå står hyllen ferdig montert, og klar til å fylles med disse deilige tingene som kalles bøker.

Men jeg har ikke bare vært på IKEA i dag. Jeg plukket opp en våt Diana ved Korskirken, og så laget hun middag til meg. Hurra. Nå har late Synnøve middag til i morgen også, helt uten å løfte en finger. Tid til film ble det også. "Mr. & Mrs. Smith". Og masse digg, kakao og teppe foran TVen. En nesten perfekt høstkveld.



Det er noe spesielt med å sitte inne med masse stearinlys, mens regnet bøtter ned ute. I dag hørtes det ut som om noen stod utenfor og spylte veggen med en høytrykksspyler. Men så lenge jeg er varm og tørr, bryr jeg meg ikke. Da er det bare koselig. Kjenner jeg gleder meg til det blir skikkelig høst og jeg kan sitte inne og bare stirre ut på været.

Kakao. Kakao er tingen. Med krem. Og helst en liten marshmallow oppi. Men i alle fall krem. Sånt blir man i godt humør av. Jeg sender en varm takk til den fant ut at det kunne være en god ide å blande kakao og melk og sukker, og så drikke det på kalde, gufne høstdager. I dag er jeg takknemlig for kakao.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar