mandag 11. oktober 2010

Forsøk nummer to...

Tegning nummer to ble mye bedre enn den første, syns jeg. En liten baby Green Sea Turtle, en liten Squirt - du vet, sønnen til Mr. Turtle. Ingen som husker Finding Nemo? Uansett... jeg begynner å få følelsen tilbake i fingrene. Hurra! Fremdeles mye rom for forbedring, som alltid, men et akseptabelt resultat likevel.

Jeg har funnet ut at det hjelper å ha en lydbok på øret. I dag var det Ringenes Herre som gjaldt. Rob Inglis er en genial oppleser. Mye bedre enn den fæle norske oversettelsen. Jeg klarte ikke en gang å høre ferdig den norske versjonen. Full av uttalefeil og pauser og rare lyder. Huff og huff. For ikke å snakke om oversettelsen. Kan noen tipse Bugeg Høverstad om at han kanskje burde finne seg en annen jobb? Fryser på ryggen bare jeg tenker på det. Men jeg har dem selvfølgelig på cd likevel. Hadde bare noen lest inn den gamle oversettelsen i stedet... <3 Ringenes Herre, i versjonen oversatt av Nils Werenskiold.

Hmm... I digress (noen som kommer på en god norsk oversettelse på det?)... for de som er interessert kommer dagens resultat her:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar