lørdag 9. oktober 2010

Å lære gammel hund nye triks...

Eller i alle fall friske opp de gamle triksene som ikke har blitt gjort på lenge...

I går (eller i forigårs blir det vel nå) fant jeg ut at jeg ville prøve meg på en ny tegning, inspirert av fjesbok-albumet til Mai-Linn. Det er år og dag siden sist jeg håndterte en blyant, og gikk til sengs rimelig frustrert over manglende kunnskaper. Hvor vanskelig kan det være å tegne en ravn, liksom?

I dag tenkte jeg at jeg kunne jo ikke gi opp, så jeg satte meg ned for å gjøre et nytt forsøk. Med god lyd på øret og brus (ja, faktisk...) i glasset skred jeg til verks.  Jeg tegnet og jeg visket til hendene ble helt grå, og likevel ga jeg ikke opp. Nå sitter jeg her med et slags resultat foran meg. Ikke det beste, kanskje, men en OK start. Har jo tross alt ikke tegnet noe særlig siden jeg gikk ut fra HiB.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar