torsdag 21. oktober 2010

Høstens første snøfall!

I går falt høstens første snø. Hurra! Nå vil jeg ikke ha noe surmulig fra dere pyser som ikke klarer å kose dere i under 25 grader... Snøen er fin, og det knaser så fint når man går på den. Dessuten er det herlig å komme inn i varmen og kjenne kulden i kinnene etter å ha vært ute. Har du noen gang vært ute om kvelden mens det er stjerneklart, og det er snø i tillegg? Da er det stjerner både på himmelen og på bakken. Noe av det fineste jeg vet. Og så lukter det så godt med snø og kaldt.



Og for de som ikke liker å være ute når det snør: sett deg i sofaen med en god bok og en kopp med kakao og krem. Det blir ikke bedre. Eller du kan bake. Kake, eller småkaker, eller du kan begynne på julebaksten - det er jo tross alt bare to måneder igjen. Jeg laget kake i går. Blå sjokoladekake. Til min kjære mamma som har bursdag i dag. Andre forsøket med marshmallowfondant. Det gikk sånn tålig bra. Mye raskere denne gangen, for jeg fikk smeltet marshmallowsene i mikroen. Det tok hele et og et halvt minutt, fremfor en halv time forrige gang. Hmm... Blir nok en gjenganger, dette her. Jeg liker å bake. Hmm... det høres litt ut som en barnebok. "Jeg liker å bake. Øyvind baker også. Vi baker en kake sammen." Bare at vi ikke baker en kake sammen, for jeg bakte mens han var på fotballkamp.



Jeg skulle gått ut og bygget snømann nå, hadde det ikke vært for at det står en svær polsk varebil utenfor på plassen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar